Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u veelgestelde vragen met betrekking tot het online bestellen van een Nationale Bioscoopbon. Tevens geven wij algemene informatie over de Nationale Bioscoopbon en MaDiWoDo-bioscoopkaart.

1. Wat zijn de verzendkosten?
2. Hoe lang duurt de verzending?
3. Ik wil de Nationale Bioscoopbon ergens anders laten bezorgen. Kan dat?
4. Past het filmblik in mijn brievenbus?
5. Kan ik ook meerdere filmblikken bestellen?
6. Ik heb een fout adres, huisnummer of datum opgegeven. Wat nu?
7. Hoe kan ik betalen?
8. Kan ik een factuur ontvangen?
9. Ik wil meer dan 25 Nationale Bioscoopbonnen bestellen?
10. Hoe lang is de Nationale Bioscoopbon geldig?
11. Mijn bioscoopkaartje is goedkoper dan de waarde van mijn Nationale Bioscoopbon. Krijg ik geld terug?
12. Waar kan ik een Nationale Bioscoopbon kopen?
13. Waar kan ik de Nationale Bioscoopbon inleveren?
14. Kan ik online betalen met een Nationale Bioscoopbon?
15. Wat is een special edition?
16. Ik heb een MaDiWoDo-bioscoopkaartje, wat kan ik er mee?
17. Wat kost een bioscoopkaartje?
18. Wat zijn de algemene voorwaarden?
19. Ik wil persoonlijk contact?

1. Wat zijn de verzendkosten?
Wij brengen €3,49 per bestelling in rekening voor verzend- en handelingskosten voor transacties via deze website. Bestellingen met een totale waarde van €70,00 of meer versturen wij automatisch aangetekend. Hiervoor wordt €7,00 extra in rekening gebracht.

2. Hoe lang duurt de verzending? 
Bestellingen vóór 11.00 uur worden dezelfde werkdag verwerkt en aangeboden aan PostNL. Bestellingen ná 11.00 uur worden de volgende werkdag aangeboden. Bestellingen in het weekend of op feestdagen worden de eerstvolgende werkdag verwerkt en aangeboden. De bestelling wordt meestal binnen 2 werkdagen, na aanbieding, bezorgd. Omdat wij geen invloed hebben op de bezorging kiest u bij ons een verzenddatum en geen bezorgdatum.

Heeft u gekozen voor een specifieke verzenddatum dan bieden wij uw bestelling op die datum aan bij PostNL.

Houdt u er rekening mee dat PostNL niet altijd op maandag bezorgd en dat bezorging rondom feestdagen langer kan duren. Wij raden u daarom aan om tijdig te bestellen en uw verzenddatum iets ruimer van te voren te kiezen.

3. Ik wil de Nationale Bioscoopbon ergens anders laten bezorgen. Kan dat?
Ja. U kunt een ander afleveradres opgeven. U kunt tevens een persoonlijke boodschap opgeven die wij op een mooi kaartje printen en meesturen met de bestelling.

4. Past het filmblik in mijn brievenbus?
Ja, het filmblik is speciaal ontworpen voor de brievenbus. U hoeft dus niet thuis te zijn voor de aflevering van uw bestelling.

5. Kan ik ook meerdere filmblikken bestellen?
Nee. Op dit moment is het helaas niet mogelijk om meer dan 1 filmblik per bestelling te bestellen via de website.

6. Ik heb een fout adres, huisnummer of datum opgegeven. Wat nu?
Voorkom dit door foutmeldingen niet te negeren en controleert u alstublieft alle gegevens nogmaals voordat u de bestelling definitief maakt. Na betaling kunt u de gegevens niet meer wijzigen en/of een bestelling annuleren.

7. Hoe kan ik betalen?
U kunt alleen betalen met iDEAL. iDEAL is een makkelijke en veilige manier van online betalen via internetbankieren.

8. Kan ik een factuur ontvangen?
Nee, u krijgt van iDeal een betalingsbevestiging als u dit aangeeft na betaling in de iDeal module. Deze kunt u gebruiken voor uw administratie.

9. Ik wil meer dan 25 Nationale Bioscoopbonnen bestellen?
Voor bestellingen boven de 25 stuks van een coupure kunt u een mailtje sturen naar administratie@nvbbureau.nl . Wij handelen de bestelling dan graag persoonlijk met u af. Houd er rekening mee dat er dan andere verzend- en handelingskosten gelden, dit is afhankelijk van de grootte van uw bestelling. Kleinere bestellingen kunnen via deze website.

Bestelt u namens een bedrijf? Dan verwijzen we u graag naar de zakelijke pagina op deze website.

10. Is een Nationale Bioscoopbon altijd geldig?
Nee, op een Nationale Bioscoopbon staat een geldigheidsdatum die u voldoende tijd geeft om te genieten van een bioscoopbezoek. Is deze datum verstreken, dan kan de bioscoop de bon niet meer accepteren.

11. Mijn bioscoopkaartje is goedkoper dan de waarde van mijn Nationale Bioscoopbon. Krijg ik geld terug?
Ja, de Nationale Bioscoopbon is een waardepapier. Is uw bioscoopkaartje echter duurder dan de waarde van uw Nationale Bioscoopbon dan moet het verschil worden bijbetaald.

12. Waar kan ik een Nationale Bioscoopbon kopen?
De Nationale Bioscoopbon is online te bestellen, maar ook te koop bij de bioscoop, het filmtheater of bij de VVV, de Ako, Bruna en de PostNL Postkantoren.   

13. Waar kan ik de Nationale Bioscoopbon inleveren?
De Nationale Bioscoopbon is in te leveren bij alle kassa's van de bioscopen én filmtheaters in Nederland. Kijk hier voor het complete overzicht! De Nationale Bioscoopbon kan worden ingeleverd voor iedere gewenste film.

14. Kan ik online betalen met een Nationale Bioscoopbon?
Nee, het is helaas nog niet mogelijk om online te betalen met Nationale Bioscoopbon. De bon kan alleen bij de kassa worden ingeleverd.

15. Wat is een special edition?
Dit is een gewone Nationale Bioscoopbon maar dan bedrukt met een speciale filmafbeelding. Deze bon is óók geldig voor elke andere film.

16. Ik heb een MaDiWoDo-bioscoopkaartje, wat kan ik er mee?
Een MaDiWoDo-bioscoopkaartje kan alleen worden ingeleverd op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Op erkende feestdagen en in de kerstvakantie is het MaDiWoDo-bioscoopkaartje niet geldig. Eventueel van toepassing zijnde reserveringskosten zijn niet inbegrepen. Voor 3D en Imax voorstellingen geldt een toeslag. De kaart is niet te gebruiken i.c.m. andere acties en arrangementen. Een MaDiWoDo-bioscoopkaartje is geldig voor alle films en op de bon staat een geldigheidsdatum vermeld. Is deze datum verstreken, dan accepteert de bioscoop deze bon niet meer.

17. Wat kost een bioscoopkaartje?
Momenteel kost een bioscoopkaartje gemiddeld tussen de €8 en €10. Een 3D voorstelling kost gemiddeld tussen de €11 en €12.

18. Wat zijn de algemene voorwaarden?
In onze disclaimer staan de algemene voorwaarden die gelden als u een bestelling plaatst via deze website. Leest u deze zorgvuldig door alvorens u een bestelling plaatst.

19. Ik wil persoonlijk contact?
Heeft u een vraag die hierboven nog niet is beantwoord? Vult dan het contactformulier in en we helpen u graag verder.

speciaal voor jou